SEO

få en gratis SEO rapport

udfyld venligst formen

Online Kvalitets SEO Bureau

  • SEO ANALYSE
  • onsite optimering
  • linkbuilding
  • analyse og rapportering

SEO analyse kan være søgeordsanalyse eller teknisk analyse. Begge dele bør foretages når man laver SEO arbejder på ens hjemmeside.

I en søgeordsanalyse finder man de mest værdifulde søgeord/søgesætninger, som man langsigtet skal arbejde med. Det kan være lokal SEO eller SEO i hele Danmark.

I en teknisk analyse kigger man på links der ikke virker, ting der gør hjemmesiden langsom f. eks for tunge billeder og dårlig programmering alt sammen for at tilfredsstille brugerne på hjemmesiden, samt Google.

Vi laver gerne en gratis analyse for dig, så vi kan belyse det potentiale du går glip af.

Når man SEO optimerer sin hjemmesider, er der tekniske ting man skal huske, men hovedregel er, at man skal lave super godt indhold, som kan slå konkurrenternes tekster og beholde dine besøgende på din hjemmeside ved at give dem svar på det de søger.

Tekniske ting er at sætte overskrift op i h1 format og underoverskrift i h2 format og så skal meta beskrivelse og sidetitel naturligvis passe med indholdet på undersiden.

Derudover bør man, pr. 100 ords tekst, også lave 1 intern link også kaldet intern linkbuilding.
Finpuds også gerne med billeder, hvor du sætter alternativ tekst på billedet, som passer til søgeordet på undersiden du arbejder på.

Når man ser ordet linkbuilding, så tænker man for det meste ekstern linkbuilding, men for en SEO ekspert er intern linkbuilding mindst lige så vigtigt.

Man flytter linkværdi, også kaldet linkjuice, internt via sine interne links og det gør, at man kan fremprovokere bedre resultater på sine bedste søgeord.

Til gengæld tilføjer man også linkværdi via eksterne links, hvor man kan linke til ens forsiden eller direkte til relevante undersider. Lægger man allerede nr. 1 på Google på en underside, kan man flytte lidt af sin linkjuice til et andet søgeord/side, som mangler lidt værdi for at komme til tops via interne links.

En finpudsning af din link strategi kan skaffe dig topplaceringer på Google

Hvordan skal man måle sin succes, hvis man ikke laver rapportering ? Det kan man ikke, så derfor bør man hver uge følge og måle, hvordan det går med SEO resultaterne.

Mål dine placeringer og brug Google Analytics til at se trafikken på hjemmesiden, samt konverteringer som tryk på telefonnummer og henvendelser via kontaktformularer.

Desuden skal man opsætte Google Search Console, så man kan holde øje med nye gode søgeord. Man kan også kalde Google robotten forbi ens hjemmesiden, når man har lavet forbedringer på hjemmesiden.

Kunde

Reference