ANALYSE & INDSIGT

ny resultatskabede site

hvad gør vi for dig?

Vi sikrer resultatskabende analyse og databaserede indsigter

Vi hjælper dig i gang med at optimere din hjemmeside med det samme og benytter online værktøjer, der indsamler data og nødvendige indsigter om din målgruppe og din hjemmesideaktivitet. Online markedsføring kan kun blive en fornuftig handling for dig at investere ressourcer i, hvis du kan få det mest muligt ud af redskaberne, så de gør det komplicerede arbejde let.

Og bare rolig – vi sørger for at opsætte, implementere og rapportere på alle aktiviteter. Her kan du læse mere om fire uundværlige analyseværktøjer, vi bruger til at skabe en forbedret brugeroplevelse for vores kunders kunder og skabt målbare resultater.

Google Analytics

Google Analytics (eller bare GA) er et gratis program, hvor du kan dykke ned i data relateret til din hjemmeside. Er det første gang, du stifter bekendtskab med Google Analytics, kan vi hjælpe dig godt i gang. Har du derimod allerede kendskab til værktøjet, så dykker vi sammen dybere ned og sikrer, du får endnu mere brugbarts ud af analyseredskabet. Har du netop lanceret en kampagne på Facebook og vil kende til konverteringseffekten på din hjemmeside? Og hvilken af dine andre online markedsføringskanaler konverterer bedst? Alt dette og meget mere har GA svaret på – og en måde at få mere ud af dit budget er
derfor at monitorere trafikken på din hjemmeside målrettet og omsætte tallene fra GA til anvendeligt data for dig.

Google Search Console

Google Search Console er en service, som man kan ‘bestille’ til blandt andet at gennemgå din hjemmeside og måle effektiviteten, løse eventuelle tekniske problemer og fremhæve din hjemmeside på Google. Dette værktøj er nemt at bruge, og kan hjælpe dig hver gang din side har ændret sig. Med andre ord hjælper Search Console dig med at forstå og forbedre, hvordan Google ser din hjemmeside – og det kan i særdeleshed være brugbar information for dig.

Google Tag Manager

Har du en særlig aktivitet på din hjemmeside, du gerne vil måle på? Det kan være, du vil tracke tilmeldingerne til dit nyhedsbrev på hjemmesiden eller visningerne af et givent produkt på din webshop. Uanset hvad du ønsker at tracke specifikt på, er Google Tag Manager et effektivt værktøj til at samle helt præcise data på brugeradfærden på din hjemmeside, så du kan sikre de mest værdifulde konverteringer.

Konverteringssporing og optimering

Hvis du benytter Google Ads som trafikdriver til din hjemmeside, vil du også gerne se, om din kunde købte en vare eller foretog et opkald til din virksomhed (dette kaldes et konverteringsmål). Ved opsætning af konverteringssporing er det første trin derfor at vælge lige præcis den effektivitet, du vil spore – hvad er det bedste, en kunde kan foretage sig på din hjemmeside?

Når målet er sat og konverteringen er konfigureret i Google Ads, kan du nemt og bekvemt følge med i netop det, der er sket, efter en kunde har klikket på et af dine annoncer på Google. Når en given bruger udfører en handling, du har sat som værdi, kaldes handlingen for en konvertering.

Efter at have sat konverteringsmål sammen med dig, går vi naturligvis ind og optimerer løbende, hvis dine konverteringsmål skulle ændre sig.