Google har netop annonceret, at de vil ændre designet på deres tekst og display annoncer på søgenetværket.

Ændringerne i designet gøres primært for at mobilsøgningerne bliver mere brugervenlige for de søgende på Google, fordi mobilsøgninger efterhånden skaber mere trafik end dem fra en computer. Der vil fra dags dato være mulighed for at gøre jeres nuværende og kommende tekst annoncer mere effektive, fangende og målrettet mod jeres kunder.

Med de nye ”udvidede tekstannoncer” er der mulighed for at bruge flere tegn – både i overskriften og beskrivelsen af annoncen.

Den gamle annonce type

  • 1 overskrift 25 tegn
  • 2 beskrivelseslinjer af 35 tegn

Den nye annonce type:

  • 2 overskrifter af 30 tegn
  • 1 beskrivelseslinje af op til 80 tegn

Der er dermed tale om en forøgelse fra mulige 95 tegn til hele 140 tegn, hvilket giver os muligheden for at gøre dine annoncer mere målrettede og beskrivende. Derudover er annoncens visning af den relevante landingsside, blevet gjort mere simpel for kunden at forstå. Alt i alt skulle disse ændringer fra Google gerne være med til at øge antallet af relevante konverterende besøgende på jeres hjemmeside via AdWords annoncer.

Du skal ikke være nervøs for dine nuværende annoncer!
Jeres nuværende annoncer på jeres AdWords konto vil fortsat fungere og være aktive sammen med den nye annonce-type.

Du skal dog være opmærksom på, at de nye ”udvidede annoncer”, formentlig er fremtiden for Google og I bør derfor overveje at skifte – både for at effektivisere jeres annoncer, men også i forhold til jeres konkurrenter.

Det et desuden vigtigt at nævne at de ”tidligere” annoncer typer kun kan oprettes og redigeres frem til 26. oktober 2016. Alle oprettede annoncer vil dog stadig være aktive efter denne dato.

Hvis du vil læse mere om de nye ”udvidede annoncer” her, hvilket jeg klart vil anbefale: https://support.google.com/adwords/answer/7048854?&hl=da&utm_source=AWFE&utm_medium=Notifications&utm_campaign=EtaLaunchJuly2016&authuser=0

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig, hvis du skulle have nogle spørgsmål.

Med venlig hilsen
Casper From Christensen
+45 36 96 72 23
cfc@marketing-manager.dk